grym!

För er som gillar att läsa dikter så kan jag tipsa javiers blogg. En massa fina dikter som han skrivit och dom är riktigtriktigt bra!

Här är en av hans dikter.

"Jag lovar, allt blir bra nästa gång."
Du har fel, för det här slutet på denna sång.
Chanserna du har fått har varit många.
Och likaså de sömnlösa nätterna, kalla och långa.

Jag har låtit själen min lida.
Och du har dina ord fått vända och vrida.
Tills de passar perfekt, sida vid sida.
Och till sist har du dina lögner fått sprida.

Osäker och rädd som jag varit,
Har jag otaliga nederlag fått erfarit.
Men inte längre, du har fått din chans.
Och helt ärligt, så har du förlorat all din glans.

Inga tårar ska för din skull fällas.
Inga fler frågor i osäkerhet ska ställas.
Ut ur denna otäcka dimma ska jag skina.
För min kärlekens brunn ska aldrig sina.

Så, utan någon som helst ånger.
Ska jag dig, inte ge, några fler gånger.
Och glömma alla lögner och alla hot,
För den sång du sjöng, började med en falskhetens not.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0